fredag 17 oktober 2008

Uppdatering..

På grund av den höga volatiliteten så har jag avstått av ta dom trades som modellen har gett den senaste tiden. I en starkt trendande marknad som vi haft den senaste tiden så tenderar modellen att ge mycket falska counter-trend signaler, det är en känd brist i modellen.

Då jag är missnöjd med strategins performance senaste tiden så planerar jag att senare gå över till att trada optioner eller warranter på medellångsikt vilket ger mer bang-for-the-buck i den cykliska bearmarket som vi befinner oss i för närvarande. Vore tjänstefel att kasta bort möjligheten att tjäna grova pengar på sk. "volatility expansion", tex så skulle OMXS30 sälj-optioner med 6 månaders löp inhandlade den 15 maj då min medellånga trading modell gav säljsignal ha gett mig 2000% avkastning fram till denna vecka, nu har senaste veckornas rörelse varit lätt sagt extrem men ni fattar poängen iafl, utnyttja dom stora nedgångarna till att tjäna 500%-1000% på över en period på 4-5 månader..

Inga kommentarer: